webmango - webes szolgáltatások kiemelkedően jó kommunikációval

facebook

Webáruházak hatékonyság növelése automatizált folyamatok által

Ma már szinte minden webáruház és e-kereskedelmi felület alkalmaz automatizált folyamatokat külső rendszerekkel való integrációk által. A komplex vállalatirányítási rendszerek (ERP) által akár a teljes webáruház folyamat automatizálható egyetlen integráció révén, de akár külön-külön rendszerekkel is össze lehet kötni az egyes folyamatokat.

A legjellemzőbb átvételre-átadásra kerülő adatok vállalatirányítási (ERP) rendszerek esetén:
Átvételre kerülő adatok:
-Termékek és a hozzájuk tartozó adatok
-Raktárkészlet
-Árak
-Felhasználók (általában a viszonteladó partnerek adatai az ERP rendszerekben kerülnek rögzítésre és a webáruházba belépve az ERP-ben rögzített kedvezményekkel és fizetési, szállítási módokkal vásárolhatnak)
Átadásra kerülő adatok:
-Megrendelési adatok (számlázási, szállítási adatok)
-Regisztrált felhasználók adatai
-Raktárkészlet változások

A magyar piacon legszélesebb körben használt és kedvelt vállalatirányítási rendszerek az SAP (mely önmagában sokkal több, mint ERP rendszer), a Microsoft 365 Business Central, sERPa, Naturasoft, CloudERP, Intralog, Revolution. Ezek mellett számos egyéb, akár teljesen egyedileg fejlesztett rendszer integrációját jelzik felénk igényként a webáruházak tulajdonosai.

Azok a webshopok akik még nem nőttek olyan nagyra, hogy komplex vállalatirányítási rendszert vezessenek be, de szeretnék automatizálni folyamataikat, sok esetben vesznek igénybe raktárkészlet kezelő, számlázó rendszer integrációt (pl.: Szamlazz.hu, Billingo), adják át a megrendelések szállítási adatait automatizáltan a szállító partnernek (pl.: GLS), használnak külső hírlevélküldő (pl.: Mailchimp) vagy marketing automatizációs rendszereket (pl.: Salesautopilot) amiket szintén össze kell kötnünk a webáruházakkal.

Egyes iparágakban, melyek nem klasszikus webáruházak, de e-kereskedelmi folyamatokkal rendelkeznek pl.: Szállásfoglalás, ételrendelés, speciális szállodai vagy éttermi rendszerekkel kell megvalósítani az integrációt. (pl.: Novohost)

Sok esetben igény, hogy külső nagykereskedések adatbázisaiból kerüljenek átvételre a webáruház termékei, majd a felületen keresztül leadott megrendelések visszaadásra kerüljenek a nagykereskedéshez (dropshipping működési modell).
Ez megvalósítható az egyes nagykerekkel való külön-külön integrációkkal, vagy valamilyen köztes rendszer integrálásával, pl.: Webshippy

Mivel már alapvető igényként merül fel a webáruház üzemeltetők részéről az automatizáció, az egyes rendszerek tulajdonosai igyekeznek olyan integrációs lehetőségeket, felhasználóbarát API felületeket nyújtani, amivel a lehető legkönnyebben integrálhatóvá rendszereik.

Természetesen már alapvető igénynek mondható a webáruházak online fizetési integrációja, mely szinte minden webáruházban elérhető.
A webáruházak tulajdonosai szerződhetnek közvetlenül bankokkal (pl: OTP Simple Pay, CIB, K&H), vagy egyéb fizetési szolgáltatókkal, mint például a Barion, PayPal, Stripe, Payment Gateway

A webáruházak fejlesztése előtt nagyon alapos adatbázis és architekturális tervezést végzünk.
A rendszertervezés és specifikáció írási munkaszakasz során pontosan felmerjük az ügyféligényeket és ez alapján megtervezzük a rendszerek működését az alapján, hogy a Megrendelő milyen külső rendszerekkel kívánja integrálni webáruházát.

Komplex vállalatirányítási rendszer integrációs igény esetén, mivel a főbb rendszerfolyamatok nem önállóan az admin felületen keresztül, hanem az integráció által a vállalatirányítási rendszerből kerülnek átvételre, nagyon alaposan meg kell tervezni a folyamatokat, az adatok áramlását és az ehhez szükséges szerver infrastruktúrát.
Természetesen utólag, vagy akár már egy meglévő rendszerbe is lehet integrációkat kérni, de egy már kész rendszer esetében melynél eleve egy önállóan működő webshop folyamat került kialakításra, jelentős többlet fejlesztési erőforrással vitelezhető ki az integráció.

A külső rendszerek integrációjával megvalósuló automatizáció sok esetben jelentős erőforrást igényel, mégis megéri az e-kereskedelmi felületek tulajdonosának, mivel jelentős mennyiségű emberi erőforrás szabadul fel ez által. Az automatizált adatáramlás révén csökken a manuális adatkezelésből eredő hibalehetőségek száma.

Mi a Webmango-nál sokrétű tapasztalattal és szakértelemmel segítjük megrendelőinket felületeik automatizálásában és fejlesztésében. A külső rendszerek kapcsolattartóival és fejlesztőivel is mindig megtaláljuk a közös hangot, így gördülékennyé téve az egyes rendszerek integrációját.

Ha az automatizációs lehetőségekről további információra lenne szükséged, keress minket bizalommal.
+36 70 326 21 76
Ajánlatkérés

Ajánlatkérés