webmango - webes szolgáltatások kiemelkedően jó kommunikációval

facebook

Webáruház készítés

Webáruház indítását tervezed?

Első lépésben a kitűzött célok, a termékkör és a célcsoport alapján fel kell mérnünk, hogy milyen típusú megoldás lenne a számodra megfelelő:

Mi a fontos a számodra?

  • Klasszikus webáruház funkciók?
  • Online fizetési lehetőség?
  • Felhasználói élmény fókuszú mobil eszközökre optimalizált felhasználói felület, amely vezeti a felhasználót a vásárlási folyamat minél egyszerűbb és gyorsabb végig vitelében?

Ebben az esetben ideális választás lehet a számodra a WordPress WooCommerce webáruház motor amely egy nyílt forráskódú megoldás.

  • Egyedi e-kereskedelmi megoldásra van szükséged mely túlmutat egy klasszikus webáruház működésen?
  • Szeretnéd külső rendszerekkel integrálni az a létrejövő webáruházat? (pl.: vállalatirányítási (pl.:SAP, Microsoft Dynamics AX, Intralog, Natura Soft), ügyviteli, CRM, számlázó rendszerek, külső nagykereskedések adatbázisából való termékek automatizált átvétele)
  • Multistore működésre van szükséged melynek révén különböző domain nevek alatt több önálló webáruház felületet üzemeltethetsz akár nemzetközi szinten és mindezt egy közös adminisztrációs felületen keresztül szeretnéd irányítani? Webáruház „plázát” kívánsz létrehozni melyen keresztül több külső partner is értékesítheti termékeit?

Ebben az esetben egyedi fejlesztésre van szükség melynek révén korlátok nélkül bármilyen egyedi igényt meg tudunk valósítani a számodra.

Mi mind két megoldással foglalkozunk, ezáltal mindig a számodra leginkább ideális rendszert fogjuk javasolni.

Összeállítottunk egy kis leírást melyben szeretnénk bővebben tájékoztatni a nyílt forráskódú és egyedi fejlesztésű webáruház megoldásokról.

Nyílt forráskód: pl.: WooCommerce – Nyílt forráskódú webáruház motor használatát akkor javaslunk, ha egy „hagyományos” működésű webáruházra van szükséged és nem tervezel speciális egyedi funkciókat, külső rendszerekkel való integrációkat. A nyílt forráskódú webáruház motorok is lehetőséget biztosítanak a webáruház továbbfejlesztésére ún. pluginokon által, emiatt számos Ügyfelünknek ideális ez a lehetőség. A legfontosabb előny az egyedi fejlesztéshez képest gyorsabb fejlesztési idő és az alacsonyabb költségek. Másik előny, hogy nyílt forráskódú webáruház motorokat ezeken belül is leginkább a WordPress WooCommerce rendszert nemzetközi szinten is nagyon sok fejlesztő ismeri ezáltal a későbbi továbbfejlesztéshez akkor is lehet partnert találni ha az eredeti fejlesztő csapattal megszakadna a kapcsolat.

Fontos viszont azt is tudni, hogy a nyílt forráskódú webáruház motorok ügyviteli, vállalatirányítási rendszerekkel, vagy nagykereskedések termékadatbázisaival történő összekötése nem, vagy csak korlátozottan megoldható, mert ilyen esetekben a nyílt forráskódú rendszer nem képes megfelelően kezelni az időszakosan kijövő biztonsági update-ket.
A nyílt forráskódú rendszereket nemzetközi szinten széles körben ismerik, emiatt bizonyos biztonsági résekről sokaknak van tudomásuk. Ezeket jelszik az adott nyílt rendszer üzemeltetőinek pl.: WordPress WooCommerce, akik a jelzett biztonsági rés megszűntetése érdekében kiadnak egy update-t amit a webáruház biztonságos üzemeltetése miatt fontos telepíteni. Amennyiben nyílt forráskódú rendszerhez az alapvető működési folyamatokat megváltoztató funkciókat fejlesztünk, ennek következményeként nem lesznek telepíthetőek a biztonsági update-k. pl.: Magento rendszerek esetén fokozott biztonsági kockázat merül fel ha nincsenek telepítve a frissítések.

Érdeklődőinket már az első igényfelmérés keretében tájékoztatjuk a lehetőségekről, hogy később ne legyen ebből félreértés és mindig a célok eléréséhez megfelelő megoldást tudjuk javasolni.

Egyedi fejlesztés: abban az esetben szükséges, ha a tervezett webshop – e-kereskedelmi megoldás működése nem kivitelezhető nyílt forráskódú webáruház rendszerrel, vagy az Ügyfélnek kifejezett igénye a zárt forráskódú webáruház motor. Jellemzően a nagyobb cégek csak egyedi fejlesztésű rendszert kérnek.
Ebben az eseten korlátok nélkül tudjuk megvalósítani az összes ügyféligényt és funkciót. Teljes biztonsággal alkalmazható, mert a forráskódot rajtunk kívül más nem ismeri, így szinte kizárható a webáruház meghackelése-feltörése.
Sok Megrendelő kéri a létrejövő webáruház integrációját vállalatirányítási rendszerekkel, pl.: SAP, Microsoft Dynamics AX, Intralog, sERPa, Naturasoft, ilyen esetekben mindenképpen egyedi fejlesztésre van szükség, mivel két oldalú adatkapcsolatot kell megvalósítani mely egy nyílt forráskódú rendszerben már nem vitelezhető ki későbbi biztonsági kockázatok nélkül.
Legyen szó nyílt forráskódról vagy egyedi fejlesztésről, Ügyfeleink a teljes megbízási díj teljesítését követően tulajdonjogot szereznek az elkészült rendszerre és forráskódra is. Ha a jövőben úgy döntesz, nem velünk szeretnéd továbbfejlesztetni a webáruházadat, erre bármikor lehetőséged nyílik.

Mire érdemes még figyelmet fordítanod ha webáruház készítés előtt állsz?

• Megfelelő fejlesztő partner választása: ma már szinte mindenki úgy érzi ért a webfejlesztéshez és a Google rengeteg webshop fejlesztő céget jelenít meg a találatok között. Tudni szeretnéd mi alapján válaszd ki a Neked megfelelőt?
o Minőség: érdemes mögé látni a hangzatos értékesítést elősegítő közhelyeknek és tájékozódni a referencia munkák minőségét illetően, és felkeresni néhány meglévő ügyfelet, hogy milyen is volt a közös munka, mennyire elégedettek az elkészült webáruházzal.
o Elérhetőség: a létrejövő webáruház sikere nagyban függ attól, hogy a kiválasztott webfejlesztő cég elérhető-e, milyenek a reakcióidők az egyes megkeresések alkalmával, fogadják-e a hívásokat, ha esetleg nem tudják felvenni, várható-e visszahívás.
Szinte már minden ügyfélnek van rossz tapasztalata webfejlesztő céggel amihez nagyban hozzájárul a kapcsolattartás minősége.
Fontos még megtudni, hogy biztosítanak-e dedikált projektvezetőt az együttműködés során, mert ha nem és közvetlenül a programozókkal, grafikusokkal kell tartani a kapcsolatot az jelentősen megnehezíti a kommunikációt.
o Biztos háttér: egyedi fejlesztésű rendszereknél kiemelten fontos, hogy a webfejlesztő cég biztos háttérrel rendelkezzen és a jövőbeni fejlesztési igények, változtatások megvalósításában is partnerek legyenek. Sokszor az pár fős céges, szabadúszó webfejlesztők amiatt, hogy nem kell annyi embert foglalkoztatniuk árban olcsóbbak, de hosszú távon kérdéses a fennmaradásuk. Ha megszűnnek, vagy holnap nem reagálnak a megkeresésedre, számolni kell vele, hogy a webáruházad további fejlesztéseit, módisításait egy másik cég már lehet, hogy nem fogja elvállalni, arra hivatkozva, hogy más kódját nem szeretnék átvenni.
o Szerződés, specifikáció és fejlesztési ütemterv: webáruház készítés esetén is érvényes, hogy csak az számonkérhető ami le van írva. Ezért nagyon fontos, hogy a webáruház megrendeléséről szerződés kötessen közted és a webfejlesztő cég között melyben kölcsönösen meg vannak határozva a felek jogai és kötelezettségei. Ezt követően a feladat legyen konkretizálva egy működési specifikáció keretében, így elkerülhető minden félreértés. Fontos még a fejlesztési ütemterv amely meghatározza, hogy az együttműködés során az egyes folyamatok és mérföldkövek milyen időpontban várhatóak ezáltal tervezni tudj.
o Garancia: Nagyon fontos, hogy a megbízott webfejlesztő cég garanciát vállaljon az elkészült munkára
o Tulajdonjog: Fontos már előre tisztázni, hogy kit illet az elkészült fejlesztés tulajdonjoga. Olyan cégekkel nem érdemes szerződni akik nem adják át Neked az elkészült webáruházad forráskódját arra hivatkozva, hogy az az Ő szellemi termékük.
• Felhasználói élmény (User Experience, UX): Ha webáruházad felhasználói felülete nem arra összpontosít, hogy a felhasználók minél gyorsabban és kényelmesebben véghezvihessék a vásárlási folyamatot, sok megrendeléstől eshetsz el.
Nagyon fontos, hogy a tervezéskor a felhasználók fejével gondolkodva készüljön el a webdesign. Ami egy fejlesztőnek egyértelmű, lehet átláthatatlan egy átlagos felhasználó számára, emiatt fel sem merül a tervezéskor, hogy valamit másként kellene. Ha van rá lehetőség, mindenképpen teszteljétek az oldalt valós felhasználókkal.
• Responsive webdesign: A mobil eszközök folyamatos térhódítása alaposan átformálta az internetezési szokásokat, emiatt számos vásárlástól esel el ha webáruházad használata nem kényelmes okos telefonokon, tableteken. Ezért elengedhetetlen, hogy webáruházad responsive (reszponzív) kialakításban készüljön el és automatikusan felismerje, hogy az az eszköz melyen éppen megjelenítették a webáruházat milyen képernyő méretekkel rendelkezzen és igazodjon ahhoz, ezáltal ne kelljen a felhasználóknak vízszintesen görgetniük a tartalom megtekintéséhez.
• Online fizetési rendszerek integrációja: Hazánkban is egyre inkább növekvő tendenciát mutat az online fizetési lehetőségek iránt mutatott kereslet a felhasználók részéről. Ahhoz, hogy webáruházad a felhasználók kényelmét szolgálja, mindenképpen érdemes a hagyományos fizetési módokon kívül (utánvét, előreutalás) online fizetési lehetőséget is biztosítani. (bankkártya, PayPal) Magyarországon a legelterjedtebb a CIB, az OTP és a K&H bank által biztosított fizetési lehetőség.
• A webáruház jogi háttere: webáruházadnak tartalmaznia kell a kötelező jogi tartalmakat melyek kölcsönösen védenek Téged és a felhasználókat is. Webáruház üzemeltetéséhez rendelkezned kell céges hátérrel, de legalább egyéni vállalkozónak kell lenned. A webáruházon meg kötelezően meg kell jelenítened Pl.: ÁSZF, Adatvédelem, elállás joga, vásárlás menete, szállítási feltételek menüpontokat, melyek tartalmát mindenképpen érdemes jogásszal megíratni, mivel minden tevékenységi és termékkörre egyedileg meg kell vizsgálni a vonatkozó törvényi és jogszabályi előírásokat. Webáruház üzemeltetéséhez vállalkozásodnak fel kell vennie a „Csomagküldő internetes kiskereskedelem” tevékenységi kört. A webáruház indítása esetén a vállalkozásodnak bejelentési kötelezettsége van a székhely szerinti önkormányzat felé.
• A webáruházadon közelező jelleggel szerepelnie kell az alábbi információknak:
o Általános tájékoztatás: a webáruházon kötelező megjeleníteni a cégadatokat és elérhetőségeket valamint speciális termékkör forgalmazása esetén nyilvántartási számot
o Tájékoztató a vásárlási feltételekről: Az ÁSZF, Adatvédelem, elállás joga, vásárlás menete, szállítási feltételek menüpontokban teljes körűen tájékoztatni kell a felhasználókat a vásárlás előtt.
o Tájékoztató a termékekről: A felhasználók teljes körű tájékoztatása nem csupán fogyasztóvédelmi szempontok miatt kötelező, de az értékesítést és a termékekhez kapcsolódó kulcsszavakra való előrejutást is segíti ha termékekről a lehető leginkább részletes, értékes, releváns szakmai tartalmakat jeleníted meg. Nem szabad sajnálni az időt és az energiát a termékleírások megfogalmazására mivel ez sokszorosan megtérül.
o Tájékoztató az adatvédelemről: a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságtól nyilvántartási számot kell igényelni melyeket kötelező jelleggel fel kell tüntetni az webáruházon.
o Elállás joga: A vásárlók 8 napon belül teljes elállási és pénzvisszafizetés joggal rendelkeznek webáruházon keresztül való vásárlás esetén. A webshop üzemeltetőjének 30 napon belül kötelessége visszatéríteni a megvásárolt termék teljes vételárát kivétel a szállítási költséget. Ez alól vannak kivételek mint például a felhasználó számára egyedileg készített termékek.

Ha bővebb információra van szükséges webáruház készítéssel kapcsolatban, keress minket bizalommal!

Tel: +36 70 326 21 76