webmango - webes szolgáltatások kiemelkedően jó kommunikációval

facebook

Már az ajánlaton látszott

Szeretnél weboldalt készíttetni, de nem tudod hol és hogyan érdemes? Bizonyos oldalak által nyújtott szolgáltatások csak értelmetlen szavak számodra? Szeretnék egy kis segítséget nyújtani számodra, hogy te is megtalálhasd a te elképzeléseidnek leginkább megfelelő céget.

Ha elég szemfüles vagy és egy kicsit konyítasz a témához, akkor akár már egy árajánlatból könnyedén el tudod dönteni, hogy érdemes-e velük kezdeni. Fontos, hogy itt se mindig a legolcsóbb a legjobb. Néha bizony tényleg meg kell fizetnünk a minőség árát, de természetesen itt se kell hatalmas nagy összegekre gondolni. Sok cég törekszik arra, hogy minél több —laikusok számára érthetetlen— tételt felvegyen az árajánlatába, hiszen így még több külön szolgáltatásra tud hivatkozni az ár felsrófolásakor.

Ne feledd, hogy nem szabad megijedni néhány szakszó (mint például a keresőoptimalizálás) láttán, hiszen ez ma már szinte alapfeltétele minden internetes oldalnak! Ez a gyönyörűen magyarosított fogalom az internetes keresőoldalakba való kulcsszó beépítést jelent, amely segítségével a felhasználók könnyedén rátalálhatnak a honlapunkra. Ennek az angol megfelelőjével találkozhatunk „SEO” néven is.

Mi az, amit mindenképp tartalmaznia kell egy jó árajánlatnak?

Elsősorban szükségünk lesz egy egyedi webes arculatra. Persze ez nem tűnik első ránézésre olyan fontosnak. A hangsúly az egyedin van, hiszen sokszor előfordul, hogy a megrendelő csak egy ingyenesen letölthető témát kap meg kisebb-nagyobb változtatásokkal. Ez esetben könnyen előfordulhat, hogy böngészéseink során összefuthatunk egy hasonló vagy éppen ugyanolyan oldallal, mint a sajátunk.
Ezután következnek a különböző integrációk. Ezek lehetnek Google Maps, Facebook vagy Twitter integrációk. Ők sem elhanyagolhatóak, az ingyen lehetőségekkel mindig élni kell, főleg ha ilyen nagy látogatottságú közösségi oldalakról van szó. Örök igazság, hogy minél több helyen van fent az oldalad, annál nagyobb eséllyel kattintanak rá és látogatják meg azt.
A beépített fórum inkább a blog típusú oldalak számára lett kitalálva. Ugyanakkor a webáruház tulajdonosoknak ajánlott a „contact form” rész elkészítése, hiszen így ügyfeleink könnyedén felvehetik velünk a kapcsolatot, vagy árajánlat kérésre is tökéletes a felület.
Ha Google Analytics és Google Adwords kifejezésekkel találkozunk egy árajánlatban, akkor már jó előre tudhatjuk, hogy az adott cég tényleg profit orientált és nem kispályás. Az előbbi különböző kimutatásokat ad az oldalunkra érkezett látogatókról. Ezek az információk egy hozzáértő kezében egy potenciális marketing fogás alapjául szolgálhat. Az utóbbi pedig egy reklámfelület, ahol teljesen önállóan megszabhatjuk reklámjaink költségeit és számát.
Végezetül megemlíteném az adminisztrációs felületet, amely nevéből adódóan egy olyan felület, ami a meglévő oldalunk menedzselésére szolgál. Itt száz százalékosan szabad kezet kapunk. Az egyszerű felületen se-perc alatt végezhetünk el karbantartási és frissítési feladatokat.

Véleményem szerint az előző pontokat kell feltétlenül tartalmaznia egy minőségi árajánlatnak. Ehhez még természetesen plusz költségként hozzájárul a vevő tetszés szerint kiválasztott extrái. Gondolok itt a flash tartalomra, névjegykártya-, bannerkészítésre, fotógalériákra. Persze a lehetőségek sora végtelen, de ne hagyjuk magunkat átverni néhány tetszetős szépen megfogalmazott (semmitmondó) kamu szöveggel!